Czym się nie zajmujemy:
- kontrolami jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych oraz kontrolami jakości zdrowotnej środków spożywczych określonych w przepisach odrębnych – tym zajmuje się Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych
- kontrolami i sprawami dotyczącymi przedsiębiorców wytwarzających energię elektryczną lub ciepło, lub prowadzących hurtowy lub detaliczny handel energią elektryczną, paliwami gazowymi lub ciepłem, lub wykonujących działalność w zakresie przesyłania lub dystrybucji energii elektrycznej lub gazu ziemnego lub przesyłania i dystrybucji ciepła, kontrolami przedsiębiorców produkujących paliwa – tym zajmuje się Urząd Regulacji Energetyki oraz Koordynator ds. Negocjacji przy Prezesie URE
- sprawami dotyczącym banków oraz prowadzonej przez nie działalności bankowej, sprawami dotyczącymi usług pośrednictwa finans, ubezpieczeń oraz działalności ubezpieczeniowej – tym zajmuje się Rzecznik Finansowy oraz Komisja Nadzoru Finansowego
- sprawami dotyczącymi usług pocztowych i telekomunikacyjnych – tym zajmuje się Urząd Komunikacji Elektronicznej
- sprawami dotyczącymi usług informatycznych – tym zajmuje się Departament Informatyki KNF
- sprawami dotyczącymi usług w zakresie edukacji świadczonych przez podmioty publiczne – tym zajmuje się Kuratorium Oświaty
- sprawami dotyczącymi usług w zakresie ochrony zdrowia i opieki społecznej – tym zajmuje się Rzecznik Praw Pacjenta
- nawozami i środkami wspomagającymi uprawę roślin – tym zajmuje się Państwowa Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa
- sprawami związanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy – tym zajmuje się Główny Inspektorat Pracy
- sprawami związanymi z nadzorem i kontrolą nad wytwarzaniem i obrotem produktami leczniczymi – tym zajmuje się Główny Inspektorat Farmaceutyczny
- ochroną danych osobowych i naruszeniami związanymi z przetwarzaniem danych osobowych – tym zajmuje się Urząd Ochrony Danych Osobowych
- sporami z przewoźnikami lotniczymi – tym zajmuje się Rzecznik Praw Pasażerów przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego
- sporami z przewoźnikami kolejowymi – tym zajmuje się Rzecznik Praw Pasażera Kolei
- sporami z krajami członkowskimi Unii Europejskiej – tym zajmuje się Europejskie Centrum Konsumenckie
- sporami z krajami trzecimi (spoza Unii Europejskiej) – tym zajmuje się Międzynarodowa Sieć Ochrony Konsumentów (ICPEN)